Framtidsdrömmar

Snart kan jag kanske lägga upp lite bilder! Måste ta foton på mina odlingar här hemma. Har b.la sått busktomat, kanelbasilika, luktärt och slingerkrasse. Slingerkrassen har växt något alldeles otroligt!

På tal om växter (det här kan tolkas lite fel såg jag i efterhand, hihi); svärmor kommer upp runt den 20:e maj. Har tappat räkningen på hur många gånger hon sagt att hon inte orkar med någon blomförsäljning nästa år ;) Är jätteglad att det blir av för jag älskar verkligen att hjälpa till. Det är så trevligt och mysigt att jobba med henne, pyssla om blommorna och samtidig vara ute i friska luften (även om det är oväder) och träffa folk.

Jag har förresten kommit på vad jag vill utbilda mig till med hjälp utav min vägledare på arbetsförmedlingen, nämligen florist. Inte helt överraskande antar jag :) Det är verkligen mitt drömyrke.

När jag väl kommit på fötter och fått jobb, har Pierre och jag pratat om att skaffa hus. De är ju inte så dyra här och det vore mysigt med en egen gård att odla på, få mer utrymme, kanske ett gästrum, ett garage åt Pierre så att han kan mecka på o.s.v. Mer frihet än att bo i lägenhet, dessutom är jag så in i bomben less på min hyresvärd som verkligen gör allt för att jäklas med folk.

Pierre och jag har börjat ta långpromenader tillsammans och det är så skönt! Vi går och pratar om allt möjligt, mest framtiden. Vi kikar även runt på hus vi tycker är snygga och har, som tur är, samma smak. Skadar inte att drömma lite.

Nu ska jag plantera om lite växter och njuta av solen på balkongen ett slag. Sedan ska jag göra storkok av ärtorna jag blötlagt (det blir hemgjord ärtsoppa).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback